25 LISTOPADA, 2013

Poradnik #3 - Zdjęcie w tle

23 Listopada 2013r. przeprowadzałem szkolenie z grafiki dla uczniów ZSE Technikum nr. 4 im. Ryszarda Kaczorowskiego w Kielcach, w którym to omawiałem temat zdjęcia w tle na Facebook’u.

Dlaczego ten temat?

Facebook to portal w którym możemy porozmawiać ze znajomymi, poznać nowym ludzi, reklamować się czy też zarobić. Grafik na FB może zarobić m.in. na tworzeniu zdjęcia w tle. Zdjęcie w tle to taka wizytówka naszego konta na portalu. Dla innych ono nic nie znaczy, a dla niektórych wręcz przeciwnie. Osoby dla których ważne jest zdjęcie w tle znajdują się zaczynając od licznych forach internetowych, którzy za jakieś pochwały lub doładowaniami na telefon będą cię nagradzać, a kończąc na firmach, którzy będą płacić nam już pieniędzmi za zlecenie

Jak zyskać klentów?

Na forum jest to prostsze zadanie. Wystarczy tworzyć wystarczające dobre grafiki dla forumowiczów. Inni użytkownicy - potencjalni klienci – widząc, że jesteś w tym dobry zaczną do ciebie sami pisać, abyś to ty stworzył im zdjęcie w tle itp.
Dla większych firm, wygląda to trudniej. Odrzucając znajomości, jest jeszcze inna opcja. Pisanie prywatnych wiadomości do firm na maila. Przedstawiając im swoje portfolio i pisząc dlaczego właśnie tobie mogą dać zlecenie, może dać pozytywne skutki. Nie bój się pisać do ludzi takich wiadomości, ani nie załamuj się jak nie wszyscy będą chcieli z tobą współpracować. Jeśli na 100 firm, choć jedna będzie chaciała z tobą współpracować to już odniosłeś sukces. Kto wie? Jeśli dobrze wypadniesz w tym zadaniu, firma będzie chciała współpracować na dłużej. Firmom zlecenia nie zatrzymują się tylko i wyłącznie na zdjęciu w tle. Chcą cały zestaw, tzn. do tego dołączamy zdjęcia na post na FB, Instagrama. Nie zapominajmy również o innych projektach dla firmy typu plakat, ulotka.

Poradnik

W tym poradniku pokażę wam jak stworzyć bardzo prostą grafikę nadającą się na zdjęcie w tle. Praca będzie się składać tylko z kształtów wektorowych. Jeżeli jeszcze nie poznałeś narzędzi do tworzenia kształtów wektorowych to zapraszam pod ten adres. Nasza praca będzie wyglądać tak:

Krok 1

Zdjęcie w tle ma wymiary 851 x 315 pikseli, tak więc tworzymy w takiej rozdzielczości nowy projekt.

Krok 2

Następnie tworzymy tło w pomarańczowym kolorze. Ja wybrałem kolor #f16e1e

Krok 3

W tym kroku będziemy tworzyć budynki. Za pomocą kształtów wektorowych stworzymy budynki. Naciskamy na klawisz U i wybieramy kształt prostokąta. Następnie pod menu głównym naciskamy na warstwa kształtu. Dzięki temu, nasze obiekty będą wektorami i na dodatek w łatwy sposób będziemy mogli je edytować.

Kolejną rzeczą, którą zrobimy to wybór koloru budynków. Pierwszy budynek będzie mieć kolor #f1bc1b. Przytrzymując lewym przyciskiem myszy i przeciągając kursor do odpowiedniej długości, tworzymy prostokąt, który będzie pełnić kształt naszego budynku. To samo robimy z pozostałymi dwoma budynkami.

Zmieniamy kolor na #cb5c19 i następnie tworzymy kolejne cztery budynki

Dla lepszego efektu przedstawimy warstwę Kształt 1 pomiędzy kształtem 7 a 6.

Na koniec tego kroku zaznaczamy wszystkie warstwy i naciskając Ctrl + G tworzymy grupę. Ową grupę warstw nazywamy budynki

Krok 4

W tym kroku będziemy tworzyć okna dla wszystkich budynków.
Kolor okien dla żółtych budynków będzie miał kolor #cb5c19, a dla brązowych #f16e1e. Kształt kwadratu tworzymy w ten sam sposób co kształt prostokątów lecz do tego przytrzymujemy klawisz Shift. Tworzymy trzy małe okienka dla budynku nr. 1. Teraz mamy do wyboru dwa wyjścia, albo za pomocą skrótu Ctrl + J duplikujemy kwadraty i ustawiamy je tak, aby zapełnić wieżowiec oknami, grupujemy warstwy nazywając ją okna dla budynku nr 1. oraz ustawiamy ową grupę nad kształtem budynku nr 1. Dzięki temu nasze kwadraty pozostaną kształtami wektorowymi.

Możemy też scalić trzy warstwy z małymi oknami zaznaczając owe warstwy, a następnie naciskając Ctrl + E, ( przez co już obiekty nie będą wektorami ) następnie scaloną warstwę duplikujemy, co pozwoli nam na szybsze wykonanie operacji. Na koniec operacji wszystkie scalone warstwy połączmy w jedną całość i nazwijmy ją okna dla budynku nr 1. Ustawiamy warstwę nad kształtem budynku nr 1.
Obierając któryś z tych sposobów tworzymy kolejne okna dla następnych budynków.

Krok 5

W tym kroku stworzymy trójkąt oraz kształt supermana.
Uruchamiamy narzędzie Pióro (Pen Tool), zaznaczamy pod menu głównym warstwę kształtu oraz zmieniamy kolor na #e02500. Teraz Naciskając LPM tworzymy trzy punkty, dzięki czemu udaje nam się stworzyć kształt trójkąta. Ową warstwę ustawiamy pod grupą budynki.

Teraz czas stworzyć kształt supermana. Zmieniamy kolor na biały, a następnie za pomocą pióra obrysowujemy kształt supermana. Kiedy już skończyliśmy obrys naszego bohatera, wstawiamy go na odpowiednie miejsce oraz zmniejszamy kształt do odpowiednich rozmiarów. Robimy to za pomocą skrótu Ctrl + T, gdzie następnie przytrzymując klawisz Shift i LPM poruszamy kursorem w dół.

Gotowe! Poradnik na tym etapie się skończył. Oczywiście jeśli chcecie możecie poeksperymentować z programem i do tej pracy pododawać jeszcze inne elementy jakie wam na głowy przychodzą!

Dziękuję bardzo za obejrzenie mojego poradnika. Zapraszam do przejrzenia pozostałych artykułów.

Blog

Portfolio